Retur av varer

Vi ønsker at eventuelle returer skal behandles mest mulig effektivt for deg som kunde, og har derfor følgende rutiner for vareretur til vårt lager for kreditering.

Returer skal merkes med returnummer

Uansett årsak til retur, skal nå alle returer til Skala Prosessteknikk være merket med vårt returnummer. Ta kontakt med din saksbehandler hos Skala Prosessteknikk og oppgi ordrenummer. Du vil da få tildelt et returnummer som forsendelsen skal merkes med. Returer som ikke er merket med returnummer, vil ikke bli kreditert.

  • Kreditnota vil bli utstedt så snart returen er meldt til vårt lager og kontrollert.
  • Returgebyr på 20% vil bli fratrukket så fremt returen ikke skyldes feilforsendelse fra Skala Prosessteknikk.
  • Ved retursendinger hvor Skala Prosessteknikk er frakt-betaler, skal Schenker, Tollpost Globe/Postnord eller den transportør som ble benyttet ved levering av varen, benyttes. Blir andre transportører brukt, vil frakten bli belastet avsender.

Returer for reparasjon

Dersom varer returneres til vårt lager for reparasjon, vennligst merk forsendelsen med vår saksbehandler og årsak til retur - med beskrivelse av feilsituasjon. Vi ber deg ta hensyn til disse enkle rutinene ved eventuell retur – dette vil gjøre at saksbehandlingen vil gå raskere og enklere for alle parter!